FAQ under din vistelse
Trygghet under din vistelse
Viktigt att veta
De första minuterna är ofta avgörande vid en allvarlig händelse. I väntan på ambulans kan alla göra nytta och varje insats är viktig.
Vår personal är utbildad i första hjälpen LABC. Kontakta receptionen eller någon i personalen för hjälp
Vi har också förbandsmaterial som plåster, kompresser, ögonskölj m.m. Kontakta receptionen
Det finns två hjärtstartare en i restaurangen och en i Riveside Spa. Vår personal är utbildad i första hjälpen HLR
Så når du oss
Hestraviken, Hestraviken, Receptionsvillan 335 72 Hestra Telefon 0370 33 68 00
Ringa till receptionen 0370 33 68 09
Ringa till restaurangen 0370 33 68 01
Ringa till Riverside spa 0370 336 822
Jour för boende gäster
För hotellgäster som behöver akut hjälp efter att receptionen och restaurangen har stängt.
Om du inte kan använda din egen mobiltelefon finns en porttelefon utanför hotellreceptionen, där du kan kontakta Hestraviken vid akuta behov.
Vid akut hjälpbehov efter stängning, ring: 0370 33 68 27
Frågor och svar – Hotell

Vad är incheckningstiden?
Incheckning sker från kl. 15.00 på ankomstdagen.
När är utcheckningstiden?
För individuella gäster är utcheckning senast kl. 11.00 på avresedagen. För konferenser och grupper gäller utcheckning senast kl. 10.00.
Kan vi få tidigare incheckning eller senare utcheckning?
Om ni har behov av tidigare incheckning eller senare utcheckning, kontakta oss så försöker vi hitta en lösning som passar er.
Vi ser fram emot att välkomna er till Hestraviken!
Vår ekologiska och näringsrika lantfrukostbuffé serveras:
Måndag till fredag: 07.00–10.00
Lördag: 07.00–10.30
Söndag: 07.30–10.30
Buffén innehåller färsk frukt, hembakt bröd, hemgjord müsli, marmelader, charkuterier, ostar, Brittas sill, bacon, äggröra, kokta ägg, smoothies och mycket mer.
Gäster som inte bor hos oss är också välkomna att njuta av vår frukost i mån av plats. För dessa gäster rekommenderar vi att boka bord i förväg.
Välkomna att börja dagen på bästa sätt hos Hestraviken!
Frågor och svar – Restaurang
Restaurangens öppettider
Vi tar emot gäster för lunch och middag under följande tider:
Måndag–fredag
12.00–14.00 & 17.00–21.00
Lördag
12.30–14.00 & 17.00–21.00
Söndag
12.00–14.00 (Kvällsöppet varierar – kontakta oss för aktuella tider.)
Viktigt att veta: Så länge ni anländer senast vid angiven tid kan ni i lugn och ro beställa och njuta av er måltid. Restaurangen håller öppet även efter att vi slutat ta emot nya gäster.
Mat & dryck
Vi erbjuder ett varierat utbud av rätter. Förutom à la carte finns lättare alternativ såsom sallader, smörgåsar och bakverk. På helgfria vardagar mellan 12.00–14.00 serveras även dagens rätt från buffé.
Behöver ni is? Det finns att hämta i restaurangen.
Kontakt med restaurangen
Ring oss på +46 370 336 801 om du vill komma i kontakt med restaurangen.
Vår ekologiska och näringsrika lantfrukostbuffé serveras:
Måndag till fredag: 07.00–10.00
Lördag: 07.00–10.30
Söndag: 07.30–10.30
Buffén innehåller färsk frukt, hembakt bröd, hemgjord müsli, marmelader, charkuterier, ostar, Brittas sill, bacon, äggröra, kokta ägg, smoothies och mycket mer.
Gäster som inte bor hos oss är också välkomna att njuta av vår frukost i mån av plats. För dessa gäster rekommenderar vi att boka bord i förväg.
Välkomna att börja dagen på bästa sätt hos Hestraviken!
Vi har en bar i restaurangen som är öppen måndag till lördag kl.14.00-23.00
Söndag-varierande öppettider
Minibar
Våra hotellrum och sviter är också utrustade med minibar där det finns snacks, vatten, läsk, öl och vin
Säsongsöppna poolområdet
Du kan beställa drycker, glass, snacks med mera vid vårt säsongsöppna poolområde
Bar i Riverside spa
Riverside spa har också en bar för gästerna som besöker vårt spa och är öppen när spat är öppet.
Om du har bokat ett paket där måltider ingår, har vi redan reserverat ett bord för dig. Tidpunkten för middagen anges i din bokningsbekräftelse, men om du har önskemål om en särskild tid, vänligen kontakta oss i förväg.
För övriga gäster rekommenderar vi att boka bord i förväg, särskilt under helger och högsäsong, då restaurangen ofta blir fullbokad. Du kan boka bord online via vår hemsida eller kontakta oss direkt via telefon eller e-post.
Du kan boka bord online via vår hemsida eller kontakta oss direkt via telefon 0370 33 68 00 eller e-post info@hestraviken.se
Vi vill att alla våra gäster ska kunna njuta av en högkvalitativ matupplevelse, oavsett om man behöver specialkost eller inte. Vårt mål är att undvika att någon far illa av maten vi serverar. För att ge er den bästa upplevelsen ber vi er att i god tid i förväg meddela om eventuell allergi eller specialkost som vi har att ta hänsyn till.
Vad räknas som specialkost?
All mat som är anpassad eller ändrad från den ordinarie menyn räknas som specialkost.
Vi är flexibla och säger ja till de flesta önskemål. Dock kan vissa specialkostalternativ utöver vår grundnivå medföra en extra kostnad.
Specialkost som ingår i grundnivån:
- 100% växtbaserat/veganskt
- Lakto-ovo-vegetariskt
- Medicinsk specialkost (allergier som gluten, mjölkprotein m.m.)
- Kulturell specialkost (t.ex. inget fläskkött)
- Gravidkost
De 14 EU-allergenerna:
- Gluten
- Kräftdjur
- Ägg
- Fisk
- Mjölk
- Jordnötter
- Nötter (mandel, pistage, hasselnöt, valnöt, cashewnöt, pekannöt, paranöt, makadamia)
- Selleri
- Senap
- Sesam
- Lupin
- Soja
- Blötdjur (t.ex. snäckor, musslor, bläckfisk)
- Svaveldioxid och sulfiter
Specialkost som innebär en extra avgift.
Allergier utöver de 14 EU-allergenerna
Personliga dieter eller livsstilsval (t.ex. LCHF, GI, Keto, Paleo)
Komplicerade allergier som multiallergi eller lökallergi
Viktigt att veta:
Vi är inte ett allergenfritt kök, vilket innebär att spår av allergener som gluten och nötter kan förekomma. Vi kan inte tillgodose behov av specialkost för luftburna allergier.
För att ge er den bästa upplevelsen ber vi er att i god tid i förväg meddela om eventuell allergi eller specialkost som vi har att ta hänsyn till.
Vi erbjuder hundvänliga rum i Villa 4, Villa 5, ett par av våra fristående stugor samt i vår svit penthouse. Observera att tillgängligheten för dessa rum inte kan ses i vår online-bokning, så vi rekommenderar att du kontaktar oss direkt för att boka och säkerställa att det finns ett hundvänligt rum ledigt.
Hundar är inte tillåtna i restaurangen, men de är hjärtligt välkomna på vår uteservering under varmare månader.
Ja, vi har gjort vårt bästa för att skapa en tillgänglig och bekväm miljö för alla gäster.
Hotellrum: Alla rum på andra våningar än markplan är tillgängliga med hiss.
Restaurang och entréer: Vår restaurang har en entréramp, och entrédörrarna till Spavillan, restaurangen, konferensvillan och receptionen är utrustade med dörrautomatik för enkel och smidig åtkomst.
Rullstolsvänliga rum: De bästa alternativen för rullstol är i Spavillan, där badrummen och dörrbredderna är extra generösa.
Specialanpassat rum: Vi har även ett specifikt anpassat rum i Villa 5, utrustat med toalettarmstöd, en sittpall i duschen och ett lägre handfat för ökad tillgänglighet.
Parkering: Vi erbjuder särskilda parkeringsplatser nära entréerna för gäster med nedsatt rörelseförmåga.
Vi vill gärna hjälpa till att anpassa vistelsen efter dina behov. Kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp med bokning av ett tillgänglighetsanpassat rum.
Nej – Vi är kontantfria och tar endast emot kortbetalning
Ja, i vår restaurang kan du njuta av både fika och smörgåsar.
Fika – Vi har en fikameny med gofika och smörgåsar.
Tillgången kan variera beroende på säsong och beläggning. För aktuella utbud och tider, kontakta oss gärna innan ditt besök!
Ringa till restaurangen
Om du vill du komma i kontakt med restaurangen ring +46370336801

Frågor och svar – Riverside Spa

Behandling och dagspa kan du avboka utan kostnad senast 48 h innan bokad tid.
Badkläder finns att köpa på plats
Har du glömt badkläder eller saknar egna? Ingen fara! I Riverside Spa finns badkläder att köpa på plats, så att du kan njuta av din spaupplevelse utan bekymmer.
Vi erbjuder en utvald modell i både dam- och herrstorlekar, framtagna för att ge en bekväm och smidig passform. Perfekt för dig som spontant bestämmer dig för ett besök eller helt enkelt glömt att packa med badkläder.
Fråga oss på plats, så hjälper vi dig! Välkommen att bada, slappna av och njuta – med eller utan egna badkläder.
I Riverside Spa erbjuder vi en avkopplande miljö där du kan beställa utvalda drycker, såsom bubbel, drinkar, vin, öl och alkoholfria alternativ. Vi har även lättare snacks för en njutbar upplevelse.
För en mer omfattande måltid rekommenderar vi ett besök i vår restaurang eller att du beställer något att avnjuta före eller efter ditt spabesök. Medhavd mat och dryck utifrån är ej tillåtet i spaområdet.
Vänligen kontakta oss om du har specifika önskemål!
Du kan boka din spabehandling genom
Telefon: Ring oss direkt för att få hjälp med tillgängliga tider och behandlingar. Telefon +46 370 336 822
E-post: Skicka din förfrågan så återkommer vi med bekräftelse och lediga tider. E-post spa@hestraviken.se
På plats: Om du redan är på hotellet kan du besöka receptionen i Riverside Spa för att se om det finns lediga tider.
Vi rekommenderar att du bokar din behandling i god tid, eftersom tiderna snabbt blir uppbokade, särskilt under helger och högsäsong.
Vårt Riverside Spa är plats för vila och skön avkoppling som behöver respekteras. I vår eldrelax skall det vara helt tyst.
För dagspa gäster där det ingår frukost- eller lunchbuffé så avnjuts de före eller efter i vår restaurang.
Kom ihåg att meddela eventuella matallergier i god tid innan ert besök.
Antalgäster i Riverside Spa är för allas trevnad begränsat så det är viktigt att du håller dig till din bokade tid.
Har du presentkort måste du ringa eller e-posta oss för att boka. Du behöver uppge ditt presentkortsnummer vid bokningen.
Önskas behandling vid besöket så skicka ett mail till spa@hestraviken.se så får du svar från oss på vad som kan erbjudas och bokas.
Hotellgäster:
En badrock finns på ditt hotellrum så att du kan byta om där. Handduk och tofflor hämtar du i spareceptionen vid incheckning. Duschning före bad sker i våra omklädningsrum.
Dagspagäster:
Har du frukost, lunch, brunch eller middag bokad innan ditt spa-besök? Gå direkt till restaurangen i Stora Gula Huset först. Anmäl dig inte i spaet förrän efter din måltid.
Om du inte har en måltid inbokad innan spa: Anmäl dig i spareceptionen vid ankomst. Där får du din badrock, tofflor och handduk. Ombyte och duschning sker i våra omklädningsrum.
Hitta till Riverside Spa
Spaet ligger i den stora grå byggnaden längst bort på vägen mot Vik. På fasaden finns en stor skylt med texten Riverside Spa – ser du den, har du kommit rätt! Entrén ligger på markplan, och själva spaavdelningen finns en våning ner.
Observera att skor ska tas av utanför spaavdelningens entré och placeras i skohyllan.
Det finns även parkering direkt utanför spavillan för din bekvämlighet.
I vårt spa har vi åldersgräns på 15 år, förutom under vissa skollov på speciella tider då är barn från 8 år är också välkomna. Upp till 18 år krävs att man är i sällskapen med vuxen vid besöket.
Följande dagar är även barn i ålder 8-14 år välkomna dagtid kl. 9-13 eller 14-17 Antalet platser är begränsade. Förbokning krävs.
Trettonhelgen: 3–8 januari 2026
Sportlov: 7 februari-1 mars 2026
Påsklov: 30 mars – 6 april 2026
Sommarlov: 13 juni -16 augusti 2026
Höstlov/Efterårsferie: Höstlov vecka 44 2025
9-18 oktober 2026
23 oktober – 1 november 2026
Riverside Spa har öppet mellan klockan 09.00-20.00. Tidsbokning gäller.